Πληροφορίες Άρθρου

Web Content Viewer

Portlet Content
Αυτοκίνητο 08.02.2017

Γιατί είναι απαραίτητη η ασφάλιση των οχημάτων

Ασφάλιση οχημάτων
Τα ανασφάλιστα οχήματα είναι ένας σημαντικός κίνδυνος στους δρόμους της χώρας. Σύμφωνα με εκτιμήσεις στελεχών της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιριών Ελλάδας, το σύνολο των ανασφάλιστων οχημάτων ξεπερνά τις 600.000. 

Το πρόβλημα δημιουργείται καθώς πολλοί ιδιοκτήτες αποφασίζουν, για οικονομικούς κυρίως λόγους, να μην ασφαλίσουν τα οχήματά τους, με αποτέλεσμα να δημιουργούν πολύ σοβαρούς κινδύνους τόσο για τους ίδιους όσο και για τους γύρω τους. Τις περισσότερες φορές το σκεπτικό είναι ότι εφόσον δεν χρησιμοποιούν το όχημά τους, δεν έχουν λόγο και να το ασφαλίσουν.

Το νομικό πλαίσιο που ισχύει στη χώρα μας είναι ιδιαίτερα αυστηρό. Σκοπός του, να προστατεύσει εκείνους τους πολίτες που σέβονται τη ζωή και την περιουσία των άλλων. Έτσι η ασφάλιση είναι υποχρεωτική για κάθε όχημα, ανεξάρτητα από το αν το κινεί ο ιδιοκτήτης του ή όχι, εφόσον δεν έχουν κατατεθεί οι πινακίδες του.

Ο νόμος προβλέπει σειρά νομικών και ποινικών κυρώσεων για τα ανασφάλιστα οχήματα. Πλέον με την ηλεκτρονική ταυτοποίηση  - που είναι ήδη σε ισχύ -  μέσω της διασταύρωσης των στοιχείων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων του Υπουργείου Οικονομικών, του Κέντρου Πληροφοριών του Επικουρικού Κεφαλαίου και των υπηρεσιών του Δημοσίου οι οποίες εμπλέκονται, είναι πολύ εύκολο να εντοπιστεί ένα ανασφάλιστο όχημα.

Ωστόσο, η ασφάλιση ενός οχήματος δεν είναι ένα ζήτημα το οποίο πρέπει να αντιλαμβανόμαστε, ως κάτι που κάνουμε, μόνο και μόνο επειδή κάποιος μας το επιβάλλει και αν δεν το κάνουμε θα μας τιμωρήσει.

Το λάθος που συμβαίνει σε πολλές περιπτώσεις εδράζεται στην αντίληψη, ότι “προσπαθώ να γλιτώσω αυτό το ποσό”… Σε περίπτωση όμως που το ανασφάλιστο όχημα προξενήσει ατύχημα, οι οικονομικές επιπτώσεις μπορεί να είναι τεράστιες. Ο ιδιοκτήτης καλείται να πληρώσει τις αποζημιώσεις ο ίδιος, και σε πολλές περιπτώσεις τα ποσά είναι μεγάλα. Αξίζει να σημειωθεί ότι πρόσφατα τα όρια της Αστικής Ευθύνης αυξήθηκαν σε 1.220.000 ευρώ, ανά θύμα σε περίπτωση σωματικής βλάβης και σε 1.220.000 ευρώ, ανά ατύχημα, ανεξάρτητα από τον αριθμό των  θυμάτων σε περίπτωση υλικής ζημιάς.

Οι συνέπειες και το αντίτιμο για τον ιδιοκτήτη του ανασφάλιστου, είναι πολλαπλάσιες. Επομένως μιλάμε για ένα άνευ λόγου ρίσκο το οποίο στηρίζεται αποκλειστικά στην απλουστευτική λογική του “δε θα συμβεί σ’ εμένα”. Προσπαθώντας να γλιτώσει ένα μικρό ποσό, ο ανασφάλιστος μπορεί να χρειαστεί να πληρώσει πολύ περισσότερα, ακόμα και να οδηγηθεί σε οικονομική καταστροφή.

Και φυσικά το θέμα δεν έχει να κάνει μόνο με το οικονομικό κόστος. Έχουμε σκεφτεί στην πράξη τί σημαίνει να κινείται γύρω μας ένα όχημα το οποίο δεν έχει ασφάλιση; Χρειάζεται όλοι να αναλογιστούμε την ευθύνη που έχουμε απέναντι στους άλλους.

Η ασφάλεια δεν είναι απλώς ένα χαρτί που βρίσκεται στο ντουλαπάκι του αυτοκινήτου μας. Η ασφάλεια για ένα αυτοκίνητο, είναι ότι το δίπλωμα για ένα οδηγό. Χωρίς αυτά, δεν βρισκόμαστε μόνο σε έκνομες συνθήκες, αλλά ακόμα περισσότερο, βρισκόμαστε εκτεθειμένοι σε κινδύνους.

Επιπλέον, εκθέτουμε σε κίνδυνο όλους όσοι είναι επίσης χρήστες του δημόσιου χώρου, χωρίς μάλιστα να το έχουν επιλέξει. Η έλλειψη ασφάλισης είναι μια κίνηση με δυσάρεστες συνέπειες, για όλους. Τόσο για λόγους ασφάλειας όσο και για λόγους οικονομικούς. Προσπαθώντας να αποφύγουμε ένα μικρό κόστος, βρισκόμαστε αντιμέτωποι με περισσότερα και μεγαλύτερα προβλήματα.

Web Content Viewer

Portlet Content

Από το blog μας

Web Content Viewer

Portlet Content
Complementary Content
${loading}