Πληροφορίες Άρθρου

Web Content Viewer

Portlet Content
Ασφάλεια Υγείας 02.11.2023

Ματιές στην υγεία: Η Άμεση Ιατρική Βοήθεια

H Άμεση Ιατρική Βοήθεια της Interamerican φτάνει σ’ εσάς με μία κλήση σε έναν αριθμό. Γραμμή Υγείας 1010. Με αυτό το τηλέφωνο συνομιλείτε με ιατρό, λαμβάνετε οδηγίες πρώτων βοηθειών και αναθέτετε το συντονισμό της υγειονομικής σας μεταφοράς από όποιο σημείο του πλανήτη κι αν βρίσκεστε. Τι σημαίνουν όμως όλα αυτά σε πραγματικές καταστάσεις; Σε αυτό το άρθρο, θα δείτε ορισμένα παραδείγματα που καταδεικνύουν την αξία αυτής της μοναδικής υπηρεσίας.

Πραγματικά υπεύθυνοι ιατροί, ανακουφίζουν γονείς και παιδιά

«Ποιες είναι οι λειτουργίες της Γραμμής Υγείας 1010; Ας ξεκινήσουμε με μία πολύ βασική υπηρεσία, αυτή της παροχής ιατρικών συμβουλών. Μ’ ένα τηλεφώνημα στο 1010, γιατροί διαφόρων ειδικοτήτων και εξειδικευμένοι συνεργάτες μιλούν μαζί σας, αξιολογούν την κατάστασή σας και σας δίνουν λύσεις για άμεση ανακούφιση.

Κάθε χρόνο δεχόμαστε χιλιάδες κλήσεις για παιδιά. Το χειμώνα, τα περισσότερα περιστατικά αφορούν σε ιώσεις, ενώ το καλοκαίρι αντιμετωπίζουμε περισσότερα ατυχήματα, μιας και τα παιδιά παίζουν περισσότερο στη φύση.

Οι άνθρωποι που γίνονται για πρώτη φορά γονείς αγωνιούν συνήθως περισσότερο, σε σχέση με τους γονείς που έχουν την εμπειρία του πρώτου αλλά και του δεύτερου παιδιού. Ωστόσο, κάθε γονέας που γνωρίζει τι σημαίνει η επίσκεψη στα επείγοντα ενός νοσοκομείου, προτιμά να εξαντλήσει κάθε περιθώριο, αξιοποιώντας τη γνώση των γιατρών μας.

Δείτε ένα παράδειγμα. Πριν από κάποιους μήνες, μας κάλεσε η μητέρα ενός παιδιού που νοσούσε με στρεπτόκοκκο. Το παιδί είχε τα συμπτώματα της λοίμωξης, με πόνο και ερεθισμό στο λαιμό, πρησμένους λεμφαδένες και πυρετό. Το παιδάκι έπαιρνε ήδη αντιβίωση, την οποία του είχε συνταγογραφήσει ο γιατρός του. Δυστυχώς δεν μπορούσε να την αφομοιώσει γιατί ξεκίνησε να κάνει εμετούς.

Οι γονείς ήταν πολύ αγχωμένοι. Είχαν ψάξει στο google και βρήκαν πώς, αν το παιδί με στρεπτόκοκκο δεν λαμβάνει την κατάλληλη θεραπεία, μπορεί να αντιμετωπίσει διάφορα προβλήματα και επιπλοκές, όπως και ρευματικό πυρετό και νεφριτικό σύνδρομο. Οι γονείς του παιδιού επικοινώνησαν πρώτα με έναν δικό τους παιδίατρο, ο οποίος τους συνέστησε να πάνε στα εξωτερικά ιατρεία μίας παιδιατρικής κλινικής. Γνωρίζοντας την αναμονή και την ταλαιπωρία, οι γονείς του παιδιού αποφάσισαν να εμπιστευθούν τον παιδίατρο της Γραμμής Υγείας 1010, πριν πάρουν άλλες αποφάσεις.

Πράγματι ο παιδίατρος της Γραμμής Υγείας 1010 εξήγησε με ψυχραιμία στους γονείς ότι ο εμετός είναι ένα από τα πιθανά συμπτώματα του στρεπτόκοκκου. Έπειτα καθοδήγησε τους γονείς  για τη σταδιακή λήψη του φαρμάκου μαζί με την απαραίτητη λήψη υγρών για να αποφύγουν και πιθανή αφυδάτωση. Όπως είναι φυσικό, ορισμένα περιστατικά δεν εξομαλύνονται αμέσως. Μετά το πρώτο τηλεφώνημα, το παιδί έκανε ξανά εμετό και οι γονείς κάλεσαν οι ίδιοι τον γιατρό στο 1010 για εκ νέου συμβουλές, όπως τους είχε προτείνει να κάνουν σε άλλη μία περίπτωση εμετού. Ο γιατρός πραγματοποίησε συνολικά 5 τηλεφωνικές συνομιλίες με τους γονείς του παιδιού. Σε κάθε κλήση, έδινε οδηγίες για τα επόμενα 45 λεπτά. Σταδιακά, η κατάσταση του παιδιού σταθεροποιήθηκε και μπορούσε να πάρει κανονικά την αγωγή του.

Οι γονείς έστειλαν ευχαριστήριο σημείωμα στο 1010 και τον παιδίατρο,  Δρ. Αλέξανδρο Σακελλαρίου. Ο γιατρός, με την εμπειρία του, γλίτωσε τους γονείς από την ταλαιπωρία των Επειγόντων και παράλληλα τους ανακούφισε, αναλαμβάνοντας την ευθύνη που αντιστοιχεί στην επιστημονική του ιδιότητα. Η Άμεση Ιατρική Βοήθεια τους έκανε να νιώσουν ασφάλεια χωρίς να βγουν από το σπίτι τους».

Όταν η υγεία του παιδιού απαιτεί τη νοσηλεία.

«Ανάλογα με τη συμπτωματολογία, ο γιατρός του 1010 θα κρίνει αν το περιστατικό, πρώτον πρέπει να εξετασθεί, δεύτερον σε τι δομή πρέπει να εξεταστεί και τρίτον, σε ποιο χρόνο.

Αν και, πολλές φορές, ένα φάρμακο χωρίς συνταγογράφιση ή ορισμένες απλές οδηγίες μπορούν να δώσουν τη λύση, πολλές φορές η συμπτωματολογία, όπως ο πολύ υψηλός πυρετός και η μη ανταπόκριση στη φαρμακευτική αγωγή, οδηγεί σε ανάγκη για νοσηλεία. Ή το ίδιο το περιστατικό, όπως η χημική δηλητηρίαση, επειδή ένα παιδάκι, πχ, έχει καταπιεί απορρυπαντικό. Όσον αφορά στους τραυματισμούς, οι πιο ύπουλοι είναι αυτοί στο κεφάλι, που ενδέχεται να χρειαστούν νευροχειρουργική εκτίμηση, σε περίπτωση που υπάρχουν συμπτώματα όπως ο εμετός και η υπνηλία. Στην περίπτωση των τραυματισμών, η παρουσία των γονέων κατά τη διάρκεια του συμβάντος είναι καθοριστική, καθώς τους επιτρέπει την ακριβή περιγραφή.

Σε περίπτωση που το παιδάκι χρειαστεί να μεταφερθεί σε δομή υγείας, θα συντονίσουμε την υγειονομική του μεταφορά με όποιο μέσο είναι κατάλληλο: ασθενοφόρο από το ιδιόκτητο δίκτυο της Interamerican ή ακόμα και εναέριο μέσο, όπως ελικόπτερο ή αεροπλάνο. Μένουμε πάντα σε επικοινωνία με τους γιατρούς της δομής για να ξέρουμε αν απαιτείται και άλλη επέμβαση από εμάς, όπως άλλη μία μεταφορά.»

Αν κάποιος ασφαλισμένος μας - συνήθως μεγαλύτερος σε ηλικία - αντιμετωπίσει χρόνιο νόσημα, είμαστε δίπλα του κάθε στιγμή

«Οι πελάτες μίας ασφαλιστικής εταιρείας με μεγάλη παρακαταθήκη, όπως είναι αναμενόμενο, δεν είναι όλοι νέοι. Πολλοί από τους ασφαλισμένους μας βρίσκονται πια στην τρίτη ηλικία και έχουν νοσήσει με χρόνια προβλήματα, όπως διαβήτη, καρκίνο, χρόνια αποφρακτική πνευμονοπάθεια και με καρδιόπαθεια. Αυτοί οι ασφαλισμένοι μας τείνουν να έχουν μία περιοδικότητα στις κλήσεις τους. Είτε γιατί κάτι έχει αλλάξει στις τιμές που μετράνε από μόνοι τους και αυτό τους ανησυχεί, είτε επειδή έχουν κάποιο απρόσμενο σύμπτωμα – όπως έναν ξαφνικό πόνο.

Ας πάρουμε το παράδειγμα ενός καρκινοπαθούς ασθενή. Ένας ασθενής μας που δίνει τη μάχη του ενάντια στον καρκίνο, θα μας καλέσει για δύο βασικούς λόγους. Ο πρώτος είναι η μεταφορά του για χημειοθεραπείες και ακτινοθεραπείες. Μπορεί ακόμα να μας καλέσει για συμβουλές, σε περίπτωση που δεν μπορεί να βρει άμεσα τους θεράποντες ιατρούς του. Είμαστε στη διάθεση των ανθρώπων 24Χ7 ».

Καθημερινά, άνδρες και γυναίκες κάθε ηλικίας βρίσκουν την ιατρική υπηρεσία που χρειάζονται, με ένα τηλεφώνημα

Κάθε μέρα δεχόμαστε εκατοντάδες κλήσεις, για ένα τεράστιο εύρος περιστατικών: Για οποιοδήποτε περιστατικό. Μπορεί να κληθούμε μετά από ένα τροχαίο, μέχρι για να απαντήσουμε σε μία ερώτηση για σεξουαλικώς μεταδιδόμενο νόσημα σε κάποιον ασφαλισμένο μας που ανησυχεί.

Από όλο αυτό το εύρος των περιστατικών, έχει ενδιαφέρον να σταθούμε σε περιπτώσεις εγκεφαλικών επεισοδίων. Κάθε μέρα περίπου 85 Έλληνες υφίστανται ένα αγγειακό εγκεφαλικό επεισόδιο και δυστυχώς 30 από αυτούς θα καταλήξουν. Στη χώρα μας, με βάση στοιχεία από επιδημιολογικές μελέτες, υπολογίζεται ότι συμβαίνουν περίπου 30.000 εγκεφαλικά επεισόδια ετησίως. Από το 1990 μέχρι σήμερα η επίπτωση της νόσου έχει αυξηθεί κατά 70%. Ένα εγκεφαλικό μπορεί να συμβεί στον οποιονδήποτε, οποτεδήποτε. Στη Άμεση Βοήθεια της Interamerican, τα πληρώματα των ασθενοφόρων μας, όσο και οι συντονιστές της Γραμμής Υγείας 1010 έχουν περάσει σεμινάριο  προνοσοκομειακής διαχείρισης εγκεφαλικού επεισοδίου, σε συνεργασία με την Ευρωκλινική Αθηνών. Αυτό σημαίνει ότι κινούμαστε με βάση τα διεθνώς αναγνωρισμένα πρωτόκολλα σε ό,τι αφορά τους χρόνους διαχείρισης και τους τρόπους αντιμετώπισης του περιστατικού όσο διαρκεί η μεταφορά του. Αυτές οι περιπτώσεις πρέπει να φτάσουν άμεσα στο νοσοκομείο και με όσο καλύτερη πληροφόρηση μπορούμε να συλλέξουμε – όπως πχ το χρόνο που ξεκίνησαν τα συμπτώματα και πιθανή άλλη αγωγή που παίρνει ο ασθενής για άλλα προβλήματα υγείας. Με τη σωστή διαχείριση, μπορούμε να πετύχουμε ακόμα και την αποφυγή του χειρουργείου και, αντ’ αυτού, τη θεραπεία με θρομβόλυση.

Αν αξίζει να γνωρίζουμε κάτι όλοι είναι ότι, σε κάθε περιστατικό, από μία ίωση ως κάτι πιο σοβαρό είναι σημαντικό ο ασθενής να μας καλέσει άμεσα και να αναφέρει όλα τα συμπτώματά του. Όσο περισσότερο γνωρίζουμε και παρακολουθούμε την κατάσταση του ασθενούς, τόσο πιθανότερο είναι ο άνθρωπος να γλιτώσει μετέπειτα ταλαιπωρία.

Γνωρίστε τα προγράμματα ασφάλισης υγείας που σας προσφέρουν την κάλυψη Άμεσης Ιατρικής Βοήθειας

Web Content Viewer

Portlet Content

Από το blog μας

Web Content Viewer

Portlet Content
Complementary Content
${loading}