Web Content Viewer

Web Content Viewer

  • Επιστροφή στο σωστό βάρος μετά τις γιορτές του Πάσχα
Διατροφή
06.05.2019

Επιστροφή στο σωστό βάρος μετά τις γιορτές του Πάσχα

Οι περισσότεροι άνθρωποι μετά τις γιορτές παίρνουμε περίπου από 0,5 ως 2 κιλά, τα οποία πολλές φορές δεν χάνουμε καθόλου ή χάνουμε μερικώς. Μέσα σε 5 με 10 χρόνια λοιπόν, το βάρος μας μπορεί να αυξηθεί σημαντικά. Είναι προς όφελός μας, αμέσως μετά τις γιορτές, να μπούμε σε μια διατροφική ρουτίνα που θα μας βοηθήσει να επανέλθουμε στο βάρος μας.

Σε αυτή την προσπάθεια, η ισορροπημένη διατροφή είναι πάντα ο καλύτερος σύμμαχός μας, ωστόσο η επαναφορά στην πειθαρχία είναι συχνά δύσκολη, ειδικά μετά από μία περίοδο που έχουμε συνηθίσει να μην τρώμε τόσο προσεκτικά. 

Σε αυτό το άρθρο θα διαβάσετε πώς να οργανώσετε μεσογειακά τη διατροφή σας αλλά και με ποιους τρόπους θα μπορέσετε να επιστρέψετε στο βάρος σας μέσα από ισορροπημένες διατροφικές συνήθειες.


5 ερωτήσεις που θα σας βοηθήσουν να υιοθετήσετε πιο εύκολα τις καλές διατροφικές συνήθειες

#1 Πως φαντάζεστε τον ιδανικό σας εαυτό; Πολλές φορές, όταν επισκέπτεται κανείς έναν διατροφολόγο, θα ρωτηθεί πόσο πολύ θέλει να χάσει τα κιλά σε μία κλίμακα από το 1 ως το 10 και πόσο πολύ πιθανό θεωρεί να πετύχει το στόχο του. Εσείς μπορείτε να προσθέσετε άλλη μία ερώτηση, της οποίας η απάντηση θα σας βοηθήσει να ανακαλύψετε το πιο ισχυρό σας κίνητρο. Τόσο στην αρχή όσο και σε όλη τη διάρκεια της προσπάθειάς σας, είναι καλό να έχετε στο μυαλό σας έναν πολύ σημαντικό για εσάς λόγο για τον οποίο θέλετε να χάσετε τα κιλά των διακοπών. Ορισμένοι άνθρωποι επιθυμούν να νιώσουν ακόμα πιο όμορφο και υγιή τον εαυτό τους, ή να φορούν ακόμα πιο άνετα τα ρούχα τους. Ορισμένοι θέλουν να επανέλθουν στην άσκηση και τη γυμναστική τους με την ίδια ευκολία και ευεξία όπως πριν τις γιορτές. Είναι η σειρά σας να φανταστείτε τον εαυτό σας, όπως θα τον θέλατε!

#2 Θέλετε να στερηθείτε για να βάλετε τελικά περισσότερο βάρος; Η απάντηση είναι προφανώς όχι. Γι’ αυτό το λόγο, είναι καλύτερο να αποφύγετε τον πειρασμό μίας δίαιτας express, η οποία υπόσχεται ότι θα χάσετε για παράδειγμα 3-5 κιλά σε 1 εβδομάδα. Στην πραγματικότητα, οι περισσότερες από αυτές τις δίαιτες οδηγούν όντως σε μια ταχεία απώλεια βάρους, όμως συχνά δεν καλύπτουν τις ανάγκες του οργανισμού σε απαραίτητα θρεπτικά συστατικά. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να εμφανίζονται συμπτώματα όπως αδυναμία, κόπωση και ατονία, τα οποία - σε συνδυασμό με την υπερβολική στέρηση φαγητού- οδηγούν σε υπερφαγία. Και επομένως, επαναπρόσληψη του χαμένου βάρους, αν όχι ακόμα και περαιτέρω αύξησή του.

#3 Ποιος είναι ο πρώτος στόχος σας; Η πρώτη επιτυχία δίνει δύναμη για τη συνέχεια. Έτσι λοιπόν, αντί για υπερβολικούς ή πολύ μακροπρόθεσμους στόχους (π.χ. θα χάσω 3-4 κιλά σε 2 μήνες), προτιμήστε να θέτετε πιο μικρούς και εφικτούς στόχους, οι οποίοι μπορούν να αποτελούν μια ανεξάντλητη πηγή εσωτερικής δύναμης για να συνεχίσετε την προσπάθειά σας. Μην ξεχνάτε πως ο προτεινόμενος ρυθμός για υγιή απώλεια βάρους, που είναι πιθανότερο να διατηρηθεί σε βάθος χρόνου, είναι περίπου 0,5-1 κιλό την εβδομάδα.

#4 Τι πρέπει να έχει μέσα το ψυγείο; Θα σας βοηθήσει πολύ να καταγράψετε όλα όσα χρειάζεστε για τη διατροφή λίγων ημερών ή και μίας εβδομάδας, ώστε να προμηθευτείτε μόνο αυτά. Απομακρύνετε τους πειρασμούς, όπως τα γλυκά, τις πίτες και τα παχιά κρέατα που έχουν απομείνει στο τραπέζι, στα ντουλάπια ή στο ψυγείο σας από τις μέρες των γιορτών. Είναι μια πολύ απλή κίνηση, η οποία όμως θα διευκολύνει πολύ την προσπάθειά σας. Εάν δεν επιθυμείτε να τα πετάξετε, θα μπορούσατε να αποθηκεύσετε κάποια από αυτά στην κατάψυξη. 

#5 Υπάρχουν κάποιες καλές συνήθειες των διακοπών που θέλετε να κρατήσετε; Κρατήστε στη ζωή σας τη σωματική δραστηριότητα που ίσως ακολουθήσατε περισσότερο στις γιορτές, ή προσθέστε ένα είδος άσκησης που σας ευχαριστεί, όπως το έντονο περπάτημα, το ποδήλατο, το κολύμπι και ο χορός. Ή, αν προτιμάτε, φροντίστε να συμμετέχετε σε ομαδικές δραστηριότητες με την οικογένεια ή τους φίλους σας, π.χ. βόλτες στη φύση με τα πόδια ή με ποδήλατα. Η άσκηση είναι το αντίδοτο στην καθιστική ζωή αλλά και ένα «υποκατάστατο» των ξέγνοιαστων στιγμών των διακοπών, μέχρι τις επόμενες, σε 4 μήνες. 


5 συμβουλές για να οργανώσετε τη διατροφή σας Μεσογειακά!

Με τις ρίζες της να χάνονται στα βάθη των αιώνων, η Μεσογειακή διατροφή είναι κάτι πολύ παραπάνω από ένα τωρινό trend. Αποτελεί το σταθερό σημείο αναφοράς για κάθε διατροφολόγο αλλά και για γιατρούς πολλών ειδικοτήτων που θέλουν να βοηθήσουν τους ανθρώπους να ζήσουν καλύτερα και περισσότερο. Το παράδοξο όμως είναι πως, παρόλο η Μεσογειακή διατροφή εξελίχθηκε και στην Ελλάδα, πολλοί κάτοικοι του τόπου την έχουν «ξεχάσει». Αυτή η λήθη, μεταξύ άλλων παραγόντων, έχει οδηγήσει και στον πολύ υψηλό δείκτη παιδικής παχυσαρκίας στη χώρα. Πως μπορείτε να υιοθετήσετε τη Μεσογειακή διατροφή;
  • Φροντίστε να προσφέρετε ενέργεια και θρεπτικά συστατικά στον οργανισμό σας δίνοντας έμφαση σε ένα πλήρες και ισορροπημένο πρωινό και κάνοντας συχνά γεύματα κατά την υπόλοιπη διάρκεια της ημέρας.
  • Ξεκινήστε τα κύρια γεύματα της ημέρας με σαλάτα -εκτός από τη θρεπτική της συμβολή στο γεύμα - θα σας βοηθήσει να χορτάστε γρηγορότερα. Επίσης, καταναλώστε φρούτα ή φρεσκοστυμμένους χυμούς στα ενδιάμεσα γεύματα. Για να επιλέξετε τα λαχανικά και τα φρούτα σας, είναι καλύτερο να προτιμάτε το μανάβη ή τη λαϊκή αγορά της περιοχής σας και ειδικά τα προϊόντα των οποίων είναι η εποχή τους.
  • Κάντε ένα διάλειμμα από το κόκκινο κρέας- δεδομένου ότι τις ημέρες των εορτών καταναλώσατε αρκετό- και προτιμήστε εναλλακτικές πηγές πρωτεΐνης, όπως το ψάρι – που μπορείτε να καταναλώνετε και δύο φορές την εβδομάδα -  τα πουλερικά, τα γαλακτοκομικά χαμηλών λιπαρών και τα όσπρια.
  • Προτιμήστε ψωμί, δημητριακά, ρύζι και ζυμαρικά ολικής αλέσεως.
  • Μην ξεχνάτε να ενυδατώνεστε! Για να εξασφαλίσετε την επαρκή πρόσληψη υγρών, φροντίστε να πίνετε άφθονο νερό, αλλά και ροφήματα όπως τσάι, καφέ και χυμούς, πάντα με προσοχή στη ζάχαρη.
Αν θέλετε να βγείτε νικητές στη μάχη με τη ζυγαριά μετά τις γιορτές, τότε ο καλύτερος σύμμαχος στην προσπάθειά σας είναι ο ίδιος σας ο εαυτός! Υιοθετώντας μικρές αλλά σημαντικές αλλαγές στην καθημερινή σας ζωή, μπορείτε κι εσείς να έρθετε κάθε φορά ένα βήμα πιο κοντά στους στόχους σας για τη νέα χρονιά!

Γράφει η Ιωάννα Παπαδοπούλου, Διαιτολόγος-Διατροφολόγος, MSc
Επιστημονικός συνεργάτης Nutrimed, σε συνεργασία με την INTERAMERICAN

Life Newsletter

Επικοινωνήστε μαζί μας

Web Content Viewer