Web Content Viewer

Web Content Viewer

  • 4 τάσεις που μας κάνουν να ξοδεύουμε περισσότερα
Αποταμίευση - Επένδυση
13.07.2018

4 τάσεις που μας κάνουν να ξοδεύουμε περισσότερα

Πλαστικό χρήμα, social media, e shopping και ελαστικές σχέσεις εργασίας είναι πραγματικότητες της εποχής μας που επιπλέον συνιστούν απρόβλεπτους παράγοντες για το πορτοφόλι μας. Η λύση; Το σωστό budgeting για κατανόηση και έλεγχο των δαπανών μας. 

«Ξέρω να διαχειρίζομαι τα καθημερινά μου έξοδα». Αυτό είναι ένα από τα δόγματα του χρηματοοικονομικού αλφαβητισμού που οδηγεί στην οικονομική ευεξία. Για να περάσουμε από τα λόγια στην πράξη, το μόνο που έχουμε να κάνουμε είναι να τηρήσουμε έναν μηνιαίο προϋπολογισμό! Τα βήματα είναι απλά. Πρώτα συγκεντρώνουμε κάθε απόφαση για αγορά και κάθε πάγια οικονομική υποχρέωση. Έπειτα τα κοστολογούμε και τα προσθέτουμε. Τέλος αφαιρούμε το συνολικό ποσό των εξόδων που προγραμματίζουμε από το σύνολο του μηνιαίου εισοδήματος. Εύκολο; Ναι! 

Παρ’ όλα αυτά, λίγοι μπαίνουν στη διαδικασία να κρατήσουν προϋπολογισμό, ενώ στην εποχή μας, πραγματικά ωφελεί. Για ποιο λόγο; Σ’ αυτό το άρθρο θα δείτε τους τέσσερις παράγοντες που καθιστούν το budgeting πιο σημαντικό από ποτέ.  

Social media

Η επιρροή των social media στην αύξηση των καταναλωτικών δαπανών μεγαλώνει ολοένα και περισσότερο. Ακόμα και μία λέξη σ’ ένα μήνυμα που ανταλλάζουμε στο messenger κινητοποιεί την εμφάνιση διαφημίσεων στην οθόνη μας. Οι λεγόμενοι influencers βγάζουν τα προς το ζην τους ως brand ambassadors και αυξάνουν με άνεση τις πωλήσεις των εταιρειών που συνεργάζονται. 

Αν χρησιμοποιούμε τα τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ενώ βρίσκομαστε σε διαδικασία αγορών, είναι τέσσερις φορές πιο πιθανό να ξοδέψουμε περισσότερα από ό, τι αρχικά είχαμε προγραμματίσει, σε σχέση με τους μη χρήστες, σύμφωνα με έρευνα της Deloitte. 

Περίπου το 47% των Millennials χρησιμοποιούν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης στη διαδικασία της αγοράς . Τα social media εντάσσουν στη λίστα των αγορών προϊόντα που δεν έχουμε απαραίτητα σκεφτεί πως θέλουμε, επεμβαίνουν στην αξιολόγηση που κάνουμε πριν την αγορά, αλλά εμπλέκονται και στην προβολή τους μετά την αγορά. Δεν είναι λίγοι οι χρήστες που ανεβάζουν φωτογραφίες τους με το προϊόν’, επηρεάζοντας κι άλλους χρήστες.

Ηλεκτρονικές πληρωμές

Μπορεί οι πληρωμές με κάρτα να διευκολύνουν τη ζωή μας, όμως μία κοινωνία με λιγότερα μετρητά αυξάνει τις καταναλωτικές δαπάνες. Ενώ περισσότεροι άνθρωποι θέλουν να πληρώνουν με τη χρεωστική τους κάρτα αντί με μετρητά, αυτός ο τρόπος πληρωμών φαίνεται πως αυξάνει τις συναλλαγές από 22% έως 54%. 

Η συνεχιζόμενη ψηφιοποίηση των πληρωμών μας εξοικονομεί χρόνο, όμως παράλληλα αποσυνδέει τη συνείδηση του τι αγοράζουμε σε σχέση με το πόσα χρήματα βγάζουμε από το πορτοφόλι μας. Μάλιστα όσο περισσότερο αγοράζουμε και πληρώνουμε μέσω smartphone, τόσο περισσότερο αποσυνδέουμε μία αγορά από τη φυσική άντληση χρημάτων.

Είναι τεκμηριωμένο πως όταν πληρώνουμε χρησιμοποιώντας το φυσικό χρήμα καταναλώνουμε λιγότερο συγκριτικά με το πλαστικό χρήμα. 

Ελαστικοποίηση των σχέσεων εργασίας

Το εισόδημα από την εργασία γίνεται όλο και πιο ασταθές, καθώς όλο και περισσότεροι άνθρωποι απορροφώνται σε εργασία με μερική απασχόληση ή συμβάσεις ορισμένου χρόνου. 

Αυτό το πλαίσιο έχει αρνητικό αντίκτυπο τόσο στις αμοιβές όσο και στα οφέλη, αφήνοντας το βάρος της χρηματοδότησης του μεγαλύτερου μέρους των δαπανών υγειονομικής περίθαλψης και συνταξιοδότησης στους ίδιους τους εργαζόμενους.

Δυσαναλογία δαπανών και εισοδημάτων

Οι απαραίτητες δαπάνες για την παιδεία και τις σπουδές των παιδιών, την αγορά αυτοκινήτου ή σπιτιού και τα έξοδα για την υγεία αυξάνονται συνήθως ταχύτερα από το εισόδημα.

Τα τελευταία χρόνια, στην Ελλάδα, οι μειώσεις των αποδοχών και η αύξηση της φορολογίας μείωνε δραστικά το διαθέσιμο εισόδημα των πολιτών, ενώ η περιστολή του κοινωνικού κράτους αύξανε υποχρεωτικά και καθολικά τις ιδιωτικές δαπάνες. 

Αποτελεί σοφή απόφαση στις μέρες μας ένας πολίτης ή μία ολόκληρη οικογένεια να ιεραρχήσει τις ανάγκες του προσεκτικά και να ασφαλίσει τη ζωή, την υγεία και την περιουσία του στο μέτρο του δυνατού. 

Η ασφάλιση μπορεί να βοηθήσει στο έπακρο τη συνέχιση της κανονικότητας της ζωής χωρίς απρόοπτα, ακόμα και όταν υπάρχουν απρόοπτα. 

Life Newsletter